Werkwijze

Eerstehypotheek.nl Werkwijze combineert de per 1 juli 2009 wettelijk verplichte Dienstenwijzer en het Dienstverleningsdocument.

 

Inventarisatie (persoonlijke) gegevens en wensen

Als uit de aanvraag blijkt dat wij nog aanvullende gegevens nodig hebben, dan nemen wij per telefoon of per mail contact op. Wij willen namelijk de aanvraag zo compleet en goed mogelijk indienen bij de bank(en). Ook willen wij dat de (hypothecaire) lening natuurlijk zo goed mogelijk past bij je wensen en doelstellingen. Hierbij moet je denken aan de looptijd, het benutten van fiscale voordelen en de mogelijkheid om bijvoorbeeld tussentijds extra af te lossen.

 

Samenwerkingfreelancers

 

Eerstehypotheek.nl heeft overeenkomsten met freelancers gesloten. Voordeel van deze samenwerking voor jou is dat je altijd professionele ondersteuning ontvangt, wij zijn niet een 1-mans kantoor maar samen met onze freelancers staat er een compleet team tot jouw beschikking.

 

Offertes beoordelen

 

Wij gaan voor jou de offerte(s) aanvragen. Door onze uitstekende relatie met onze samenwerkende banken ontvangen wij een offerte gericht op jouw persoonlijke situatie. Wij controleren of de offerte goed uitgebracht is. Adviesgesprek Voordat wij de offerte voor de (hypothecaire)lening naar je mailen of versturen per post nemen wij contact met je op om de offerte toe te lichten. Tijdens dit gesprek bespreken we ook de risico’s en de mogelijkheden om risico’s af te dekken.

 

Bankkeuze

Omdat het acceptatiebeleid per bank aanzienlijk kan afwijken gaan we opzoek naar de bank welke het beste aansluit op jouw situatie. Wij zijn rechtstreeks aangesloten bij een aantal banken, maar bieden ook de mogelijkheid de hypotheek onder te brengen via een serviceprovider waardoor we een groot scala aan banken aan kunnen bieden.

 

Documenten opsturen

Bij onze offerte zit ook een controlelijst met alle benodigde stukken die wij graag van je ontvangen. Je moet daarbij denken aan zaken als een kopie van je legitimatiebewijs, een werkgeversverklaring en kopie contract/polissen van de lopende hypotheek en/of verzekeringen en/of (belegging)rekeningen. Je kunt alle stukken per post sturen, maar ook scannen en mailen zodat wij direct met je offerte aan de slag kunnen.

 

Controle benodigde documenten

Nadat wij de stukken hebben ontvangen, controleren wij of alles compleet is. Zodra dat het geval is, mailen wij het complete dossier naar de bank voor de finale goedkeuring van het (hypothecair)krediet. Zij doen wat laatste controles. Als alles goed bevonden wordt, geven zij een definitief akkoord.

 

Afwikkeling

Wanneer er een definitief akkoord plaats heeft gevonden, zullen alle benodigde stukken aangeleverd worden aan de door jou uitgezochte notaris. Hier zal de afspraak plaats zal vinden voor het passeren van uw hypothecaire lening.

 

Nazorg

Wanneer een (hypothecaire)lening via ons tot stand is gekomen, verwachten wij natuurlijk dat jij hier jarenlang (woon)genot aan zal beleven. Uiteraard kan er in een persoonlijke situatie heel veel gebeuren, te denken aan overlijden, verlies van werk en bijvoorbeeld scheiding. Maar ook bij het wijzigen/verlopen van een rentevast periode, het verhogen of bijvoorbeeld omzetten van de vorm van jou (hypothecaire)financiering staan wij graag voor je klaar.

 

Kosten

Wij geven u hier een indicatie van de kosten welke wij voor diverse werkzaamheden in rekening kunnen brengen. Indicatie van de kosten voor de stappen inventarisatie, advies en bemiddeling m.b.t. Hypotheken.

Dienstverlening urenindicatie  Minimum  Maximum
Hypotheek bij aankoop woning 16 tot 30 uur    € 1.995,00 € 1.995,00
Herfinanciering bestaande hypotheek 16 tot 30 uur    € 1.995,00 € 1.995,00
Aanpassen bestaande hypotheek 6 tot 10 uur € 798,00 € 1.330,00
2e hypotheek of verhoging 6 tot 16 uur   € 798,00 € 1.995,00
Advies: verbouwen of verhuizen 1 tot 4 uur € 133,00    € 532,00
Advies: wel of niet oversluiten 1 tot 4 uur     € 133,00    € 532,00
Kosten naast het afsluiten van een hypotheek:    
Afsluiten van een hypotheek via onze serviceprovider  € 495,00 € 495,00
Wanneer een hypotheekaanvraag geannuleerd wordt
na het uitbrengen van een rentevoorstel via onze serviceprovider
€ 195,00 € 195,00
Wanneer een hypotheekaanvraag via onze serviceprovider geannuleerd wordt
na een door ons ontvangen getekend rentevoorstel
€ 495,00 € 495,00
Kosten bemiddeling middels één van onze freelancers € 1.064,00 € 1.064,00

Bovenstaande tarieven zijn in principe vrij van BTW, echter indien je geen product afsluit, maar er is wel een advies uitgebracht, brengen wij BTW in rekening over onze advieskosten. Je betaalt ons rechtstreeks via een factuur die wij je toesturen.

 

Hebt je een klacht?

Uiteraard doen wij ons best jou zo goed mogelijk van dienst te zijn. Ben je echter niet tevreden, dan vragen wij je dit aan ons te melden, zodat wij kunnen proberen je alsnog tevreden te stellen. Ook is het mogelijk om via onze website een klachtenformulier in te vullen en aan ons te verzenden per post of per mail. Vind je dat wij alsnog niet naar jouw tevredenheid hebben gereageerd op jouw klacht, dan kun je contact opnemen met de volgende onafhankelijke klachteninstantie: Kifid Postbus 93257 2509 AG Den Haag Tel: 0900-3552248 (10 eurocent per minuut) E-mail: consumenten@kifid.nl Website: Kifid Kifid aansluitnummer Eerstehypotheek.nl: 300.016594 Beëindiging relatie Je hebt het recht om op elk moment de relatie met onze organisatie te beëindigen. Ook wij kunnen het initiatief nemen om de relatie met jou te beëindigen. Dit laat onverlet dat bestaande contracten in stand blijven.

Bereken maximale hypotheek

EUR
EUR